Algemeen

Josef Zhang van 10-14 Hoogeveen is Numo’s leerling van het jaar 

Hoogeveen-“De leerling die het meest is gegroeid van alle leerlingen in Nederland is… Josef!”, zegt Jaap IJlst, werkzaam bij Numo. Hij bracht afgelopen week een bezoek aan 10-14 Hoogeveen om daar – onder luid applaus van de klas – een oorkonde én iPad te overhandigen aan Josef Zhang. “Josef, jij maakte dit schooljaar 1.415 oefeningen, haalde 122 toetsen en oefende 13.882 minuten in Numo. Daarmee ben jij terecht onze leerling van het jaar!”  

“Binnen 10-14 Hoogeveen gebruiken we Numo voor Nederlands, Engels, rekenen en wiskunde”, legt juf Mandy Benjamins uit. Numo geeft inzicht in wat de leerling beheerst en voor welke leerdoelen hij oefenmateriaal nodig heeft. Met een persoonlijk oefenprogramma, duidelijke uitleg en rijke feedback kunnen de leerlingen op hun eigen niveau en eigen tempo groeien in rekenen en taal. “De leerlingen gaan hier in de klas zelfstandig mee aan de slag. Josef zijn leerhonger is niet te stillen, dus hij gaat thuis verder met de oefeningen. Petje af voor zijn groei, maar als juffen zijn Claudia en ik natuurlijk trots op al onze leerlingen: iedereen doet enorm z’n best!”

Samen op avontuur
“Zeker zijn we trots op deze prachtige groep kinderen”, zegt juf Claudia de Grooth. “Samen zijn we dit schooljaar gestart aan een nieuw avontuur. Onze ontdekkingstocht begon met ‘de gouden weken’ waarin we elkaar beter hebben leren kennen. Naast de aandacht voor de hoofdvakken hebben we gewerkt aan uitdagende thema’s. Na de welverdiende zomervakantie beginnen deze leerlingen aan hun tweede jaar op 10-14 Hoogeveen. Dan verwelkomen we ook nieuwe leerlingen die nu in groep 6 van de basisschool zitten. We kijken ernaar uit!”

10-14 Hoogeveen
De onderwijsvorm 10-14 Hoogeveen is een samenwerking tussen PricoH en het Roelof van Echten College (RvEC). “Met deze onderwijsvorm laten we de traditionele knip tussen basis- en voortgezet onderwijs los. Voor sommige kinderen komt dat traditionele keuzemoment namelijk niet op het juiste moment. Zij hebben bijvoorbeeld meer tijd nodig om zich te ontwikkelen of zijn juist eerder toe aan een nieuwe, uitdagende leeromgeving”, legt Claudia uit. Mandy vult aan: “Josef wordt in de zomer 11 jaar en gaat na de vakantie naar een 2gymnasium-klas op het RvEC. Die stap past bij hem en zijn ontwikkeling. Door te werken met vloeiende leerlijnen, is de ontwikkeling van het kind leidend in plaats van de leeftijd. Uiterlijk op 14-jarige leeftijd maken de kinderen een definitieve keuze voor een vervolgopleiding en starten ze in klas 3 van het reguliere voortgezet onderwijs. Zo stromen ze in op het niveau dat écht bij ze past, op een moment dat ze er klaar voor zijn.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Aankomende evenementen