De Bij stopt zaterdag 4 april met rijden
Tips
Voor inwoners die hierdoor in de problemen komen, zijn de volgende tips beschikbaar:
Boodschappen
Het is natuurlijk het prettigste als u zelf uw boodschappen kunt doen. Als u daarvoor afhankelijk was van stadsbus De Bij, zijn er drie mogelijkheden:
- Vraag familieleden, vrienden of buren.
- Bestel online via uw gebruikelijke supermarktketen.
- AH Offerein heeft een bezorgtelefoon tijdens deze crisis:
Telefoonnummer: 06 – 21 64 62 66, dagelijks bereikbaar tussen 8.00 – 12.00 uur. Uw boodschappen worden thuisbezorgd en u betaalt met pin. Dit geldt voor postcodegebied 7900 t/m 7909.
Apotheek
Moet u uw medicijnen halen? Neem dan ruim van te voren contact op met uw apotheek. Vrijwel alle apotheken hebben een bezorgservice, die in deze tijd versoepeld is.
Vervoersprobleem
Heeft u een belangrijke afspraak die door moet gaan? Bijvoorbeeld bij een arts of deskundige? Vraag of het ook telefonisch kan. Of vraag of de afspraak bij u thuis kan plaatsvinden.
Wanneer dat niet het geval is:
- Als u een Wmo-vervoerspas heeft, kunt u een Wmo-taxi bestellen: 0800 – 82 94 225.
- Vraag familieleden, vrienden of buren om u te vervoeren naar uw afspraak.
- U kunt een reguliere taxi bestellen, zoals taxi Dorenbos: 0592 – 61 50 00.
Sociaal contact
De Bij wordt ook gebruikt om er even op uit te kunnen. Nu De Bij niet meer rijdt, is het risico op een gevoel van eenzaamheid groter. Vindt u het fijn om regelmatig een telefoontje te krijgen van een vrijwilliger uit Hoogeveen? U kunt dit doorgeven aan SWW via telefoonnummer: 0528 – 27 88 55 of mail naar info@swwh.nl.