Geslaagde sponsoravond Ronde van Drenthe

Hoogeveen – Na een gedwongen afwezigheid van een paar jaar, vanwege Corona, stond eindelijk weer de traditionele sponsoravond van de Ronde van Drenthe op het programma. Sponsoren en relaties vanuit politiek en overheid werden ontvangen bij de hoofdsponsor van de Ronde van Drenthe, MIRON Violetglass aan de Stephensonstraat in Hoogeveen.

Femmy van Issum, voorzitter van de Ronde van Drenthe, mocht een groot aantal gasten verwelkomen. In de huidige tijd is het extra belangrijk om je sponsors te koesteren en het Drentse wielerevenement kan niet zonder de steun vanuit ’t zakenleven. Omdat volgend jaar de 60e editie van de Albert Achterhes Ronde van Drenthe voor mannen wordt verreden stond van Issum allereerst stil bij de rijke historie van het evenement. Die begon met het verhaal van de allereerste winnaar in 1960, Jurrie Dokter uit Enschede en eindigde met prachtige beelden van de laatste editie van de Ronde van Drenthe van dit jaar.

Natuurlijk stond van de voorzitter stil bij het grote belang van sponsoring en ze bedankte alle aanwezigen onder het motto: DE Ronde van Drenthe is van ons samen. Dankzij de bereidwillige medewerking van de provincie en de verschillende Drentse gemeenten beloofde Femmy van Issum er volgend jaar een extra mooi spektakel van te maken.

Hierna kreeg CEO Evert de Boer van hoofdsponsor MIRON Violetglass het woord. Hij vertelde over het ontstaan en de snelle groei van zijn bedrijf. Veel inspiratie haalt hij uit de boeken van de 18e eeuwse Oostenrijkse wetenschapper, muziekleraar en mysticus Jacob Lorber die b.v. de gezonde werking van het zonlicht beschrijft. Dat zonlicht zorgt door de filterende werking van het violette MIRON glas voor een extra heilzame en unieke werking. Zonlicht is tenslotte de ware bron van het leven.

Namens de hoofdsponsor benadrukte marketing manager Dennis Griemink het internationale karakter van MIRON Violetglass. Het Hoogeveense bedrijf heeft klanten in meer dan 70 landen over de hele wereld en draagt ook nog eens bij aan de plaatselijke werkgelegenheid. Miron groeide in enkele jaren tijd van 12 naar maar liefst 45 werknemers. En het ‘t blijft groeien. Dankzij een grote fabrieksvoorraad kan er snel op vragen uit de markt gereageerd worden. Tot de belangrijkste klanten behoort de cosmetische industrie.

De sponsoravond werd afgesloten door arts/uitvinder Harry Palsma. Hij is eigenaar van SimCPR Medical en sinds begin 2020 gevestigd in het gebouw van Health Hub Roden. Palsma heeft geneeskunde gestudeerd maar koos kort na zijn artsexamen voor het ondernemerschap op het gebied van reanimatie. Harry demonstreerde de aanwezigen zijn reanimatiepolsband de SimCPR. Een knipperend lampje geeft het juiste tempo aan van reanimeren aan. Hij heeft dit hulpmiddel ontwikkeld met als doel de kwaliteit van een reanimatie te verbeteren en daarmee de overlevingskans van de patiënt. Dit apparaat laat zien of een hartmassage correct wordt uitgevoerd. Palsma’s spraakmakende bedrijf is inmiddels uitgeroepen tot Drentse Startup 2022.

De bijzonder geslaagde sponsoravond smaakte duidelijk naar meer. Dat kwam mede door de geweldige amuses die door koks van cateraar Jan van ’t Hooge werden geserveerd en gretig aftrek vonden.

Foto’s: Kim Stellingwerf

 

CEO Evert de Boer van MironVioletglass