De gemeente Hoogeveen biedt inwoners de mogelijkheid om de aanslag
gemeentelijke belastingen via Mijn- Overheid te ontvangen. Inwoners
ontvangen de aanslag dan in de Berichtenbox van MijnOverheid en niet meer
via de post. Hiermee wil de gemeente de digitale dienstverlening aan haar
inwoners vergroten.
MELD U AAN VOOR DE BERICHTENBOX
Als u de aanslag gemeentelijke belastingen voortaan digitaal wilt ontvangen,
moet u zich registeren voor de Berichtenbox op mijn.overheid.nl. Hiervoor
heeft u DigiD nodig. Na de registratie kunt u direct gebruikmaken van de Berichtenbox.
Controleer na uw registratie of de gemeente Hoogeveen is aangevinkt. Zo niet, plaats dan het vinkje en
klik onderaan de pagina op ‘bewaren’. U ontvangt een e-mail zodra de aanslag
in de Berichtenbox staat. Hiervoor moet u wel uw e-mailadres registreren bij MijnOverheid.
U BENT AL AANGEMELD BIJ DE BERICHTENBOX
Als u zich al heeft geregistreerd voor de Berichtenbox, controleer dan of de
gemeente Hoogeveen is aangevinkt. Zo niet, plaats dan het vinkje en klik
onderaan de pagina op ‘bewaren’. U ontvangt de aanslag gemeentelijke
belastingen dan voortaan digitaal. U ontvangt een e-mail zodra de aanslag
in de Berichtenbox staat. Hiervoor moet u wel uw e-mailadres registreren bij
MijnOverheid.
VOORDELEN AANSLAG VIA BERICHTENBOX
Het ontvangen van uw aanslag via de Berichtenbox heeft een aantal voordelen.
Het is overzichtelijk en veilig; alleen u kunt bij uw gegevens doordat u moet
inloggen met uw DigiD. U kunt uw aanslagen en WOZ-beschikkingen altijd en
overal inzien. Ook sparen we het milieu, omdat we minder papier gebruiken
AANSLAG PER POST
Als u zich niet registreert voor de
Berichtenbox, dan ontvangt u de aanslag
automatisch per post