Verbetering telefonische bereikbaarheid gemeente Hoogeveen

Hoogeveen – Veel inwoners bellen met de gemeente en soms met velen tegelijk: daardoor kan de wachttijd oplopen. Vanaf nu kunnen inwoners van de gemeente Hoogeveen de gemeente laten terugbellen.

Als het algemene nummer wordt gebeld, kan de beller na één minuut wachten de cijfers van zijn/haar telefoonnummer intoetsen. Zodra er geen wachtrij meer is, belt een medewerker van de gemeente terug. Deze medewerker maakt deel uit van het telefoonteam van de Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen.
Wethouder Jan Steenbergen is blij met deze aanvulling op de dienstverlening. Steenbergen: “In plaats van te moeten wachten met de telefoon in de hand, kun je even iets anders doen. Een mooie service”.

Eerste gemeenten in Drenthe
Het team beantwoordt telefoontjes die via het algemeen nummer 14 0528 binnenkomen. De gemeente De Wolden en Hoogeveen zijn de enige gemeenten in de provincie Drenthe die deze extra service aanbieden om de telefonische bereikbaarheid te verbeteren.

Zo werkt het:
*Na één minuut wachttijd bieden we u de optie om door ons teruggebeld te worden. Deze keuze kunt u maken tijdens het afspelen van de mededeling, door voor het getal ‘1’ te kiezen.
*Toets vervolgens het nummer in waarop u teruggebeld wilt worden, dit kan zowel een mobiel als een vast telefoonnummer zijn. Heeft u het nummer ingevoerd, dan kunt u deze bevestigen met weer een ´1´. Als u het terugbelverzoek definitief wilt doen, kiest u nogmaals voor ‘1’.
*Zodra er een medewerker beschikbaar is, wordt u gebeld. Let op, wij bellen zonder nummer herkenning, dus u krijgt ´anoniem´ of ´privenummer´ te zien op uw telefoon. Als u niet opneemt, proberen wij het nog twee keer.
*Neemt u in de inkomende oproep aan, dan hoort u de mededeling: “U hebt een terugbelverzoek” en wordt u direct doorverbonden met een medewerker.

Deel dit bericht!

Geef een reactie