Be Okken in het buitengebied van Hoogeveen waarin de Hoogeveensche Courant niet wordt bezorgd.
Algemeen

Bezorging van de gratis editie van de Hoogeveensche Courant voldoet niet

De bezorging van de gratis editie van de Hoogeveensche Courant voldoet niet. “Heel veel inwoners van wijken,  dorpen en de buitengebieden ontvangen de woensdagkrant niet waardoor ze verstoken blijven van gemeentelijke informatie. Dat kan en moet anders” zegt Bé Okken uit Elim. Okken heeft deze situatie aangekaart bij Gemeentebelangen Hoogeveen.

Sikke van der Meulen van GB: “De informatie vanuit de gemeente moet breed en snel bekend worden gemaakt bij al onze inwoners. Wanneer elke woensdag de Hoogeveensche Courant echt huis-aan-huis op iedere deurmat in onze gemeente valt, dan wordt hieraan voldaan, maar wij constateren dat dit niet het geval is. De gemeente Hoogeveen heeft als speerpunt burgerparticipatie en daarbij is volledige en tijdige informatievoorziening absoluut noodzakelijk. Zo werd de krant gedurende langere tijd niet bezorgd in het centrum van Hoogeveen, daar hebben we vragen over gesteld aan de gemeente en dit is opgelost.

Nu is het weer ergens anders waar geen krant komt, nl. in diverse dorpen en het buitengebied. Dat is niet acceptabel. De gemeente betaalt veel geld voor het plaatsen van de gemeentelijke berichten in Het Torentje. De gemeente heeft hiervoor gekozen juist om ervan verzekerd te zijn dat alle inwoners tijdig geïnformeerd worden. Nu lijkt het onvoorspelbaar te zijn wie wel en wie niet geïnformeerd wordt. Dat kan en mag niet de bedoeling zijn. Gemeentebelangen Hoogeveen zal daarom wederom aan de gemeente vragen hoe dit definitief opgelost kan worden”. Voor Okken is het alternatief, namelijk dat men alle informatie op de website kan vinden of dat men zich abonneert op de digitale nieuwsbrief niet acceptabel. “Heel veel mensen zijn digibeet, dus staan zij als de gemeente dit als alternatief aandraagt, op grote achterstand. Daarnaast kan men toch moeilijk van de inwoners verwachten dat zij bij de plaatselijke supermarkt de woensdagkrant ophalen. Uit eigen ervaring weet ik dat ik dan op donderdag naar de winkel moet want op zaterdag is er geen exemplaar meer te vinden. Ook het verweer dat de organisatie die de verspreiding van de woensdagkrant regelt onvoldoende bezorgers kan vinden, is geen excuus. Daarom dekt de huidige wijze van informeren door de gemeente in het geheel niet de wettelijke verplichting om de inwoners tijdig, volledig en goed te informeren. Ik ben blij dat Gemeentebelangen mijn vraag heeft opgepikt en hoop dat elke inwoner zo snel mogelijk geïnformeerd wordt zoals het hoort.”, aldus Okken. Van der Meulen van GB erkent dat de klacht van Okken gegrond is en breed gedragen wordt. “Wij nemen deze klacht serieus en eisen van de gemeente een adequate permanente oplossing. Onze gemeente dient zich te houden aan de wettelijk verplichte informatievoorziening naar alle inwoners”, aldus van der Meulen.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Aankomende evenementen