Algemeen

Belastingdienst opent steunpunt in gemeente Hoogeveen

Hoogeveen – De Belastingdienst heeft te maken met een negatief imago na de toeslagenaffaire. De dienst wil dichterbij de samenleving komen te staan om beter oog te hebben voor individuele situaties. Om deze persoonlijke dienstverlening te verbeteren heeft de Belastingdienst een aantal maatregelen getroffen.

Eén daarvan is de dienstverlening op gemakkelijke plekken en dichtbij de burgers te organiseren: steunpunten in gemeentehuizen en wijk- en stadscentra. Daarnaast houdt de Belastingdienst de bestaande steunpunten op de eigen kantoren. In 2021 komen er 10 van deze landelijke steunpunten bij gemeenten. De gemeente Terneuzen was in juli dit jaar de eerste gemeente die een steunpunt huisvest in haar gemeentehuis. In Drenthe zijn Hoogeveen en Assen benaderd om een steunpunt te huisvesten. Het streven is dat het steunpunt in Hoogeveen in december van start gaat. In dit steunpunt werken medewerkers van de Belastingdienst. Zij zijn daar beschikbaar voor hulp op het gebied van belastingen, toeslagen, invorderingen of betalingen. Na het maken van een afspraak via de Belastingtelefoon kunnen mensen terecht bij het steunpunt.

Het steunpunt in Hoogeveen is twee dagen per week geopend binnen de openingstijden van gemeente Hoogeveen. Bezoekers kunnen via de Belastingtelefoon een afspraak inplannen. Daar waar nodig ondersteunt de SWO voor toeleiding (door KCC/receptie) naar het steunpunt en onderhoudt het de samenwerking met de
belastingdienstmedewerkers (door contactpersonen van de afdelingen Inkomensvoorziening en Werk & Re-integratie. De beweging die de Belastingdienst maakt om zijn dienstverlening persoonlijker te maken past bij de visie Dienstverlening 2021-2025 van Hoogeveen. Deze luidt ‘wij zorgen voor passende dienstverlening, zodat iedereen de dienstverlening krijgt die hijnodig heeft.’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Aankomende evenementen