Algemeen

Meerjarenplan voor Drentse groepensector om sterker uit coronacrisis te komen

Gedeputeerde Staten stellen een subsidie beschikbaar voor het uitvoeren van een gezamenlijk meerjarenplan voor de groepensector. Het plan is gemaakt door alle bedrijven in Drenthe gericht op groepen via de Stichting Samenwerkende Groepsaccommodaties Drenthe (SGAD) in samenwerking met Marketing Drenthe. Naast het beschikbaar stellen van deze subsidie was er sinds het begin van de coronacrisis ondersteuning voor de groepensector in de vorm van bedrijfsbezoeken met advies op maat en een kennisbijeenkomst. In Drenthe zijn er ongeveer 180 bedrijven actief in de groepensector, waarvan er 20 ook uitjes aanbieden.

Gedeputeerde Henk Brink ziet kansen op de korte- en lange termijn: ‘In het plan staat beschreven hoe de groepensector de basis op het gebied van marketing op orde gaat brengen. Doel is gasten door middel van campagnes en acties te verleiden naar Drenthe te komen en op deze manier het seizoen te verlengen. Het plan is niet alleen een boost om de coronacrisis te boven te komen, maar ook een kans om de sector op een blijvende manier te positioneren.’

De coronacrisis met bijbehorende maatregelen heeft een groot deel van de groepensector hard geraakt. De gevolgen zullen zeker tot 2022 direct voelbaar blijven. Om (sterker) uit de crisis te komen heeft de sector samen met Marketing Drenthe de handen ineen geslagen. Resultaat is een plan voor de periode 2021 tot het voorjaar van 2023. In dit marketingplan schetsen de partijen hoe ze zich stevig en blijvend willen positioneren om zo groepen gasten naar Drenthe te trekken. Het plan zal meeliften op de bekendheid van Drenthe als OER provincie.

Geef een reactie

Aankomende evenementen