Hoomark pakt uit voor Hoogeveense Uitdaging

Hoogeveen – Hoomark in Hoogeveen is founder geworden van de Hoogeveense Uitdaging. Hoomark is producent van cadeaupapier en accessoires, waarmee een cadeau uitpakken nog leuker en spannender wordt. Op die manier legt het bedrijf de basis voor iedere feestelijke gebeurtenis. Vanuit het voormalige bedrijfsgebouw van Philips, dat sinds de vestiging van Hoomark is uitgebreid en deels gemoderniseerd, vinden jaarlijks duizenden kilometers cadeaupapier hun weg naar winkeliers en distributeurs in heel Europa. Zo’n 70% daarvan is ‘december- of feestmaand gerelateerd’, de rest behoort tot de ‘every-day-collectie’.

‘Feitelijk maken we van hieruit miljoenen mensen een beetje blijer’, zegt Joost Bogers, algemeen directeur van het oer-Hoogeveense bedrijf. ‘Want onze producten verfraaien de verrassing die erin schuil gaat en geven op die manier meerwaarde aan het cadeau dat ‘door ons’ is ingepakt. Hoomark telt zo’n 120 vaste medewerkers en in hoogtijdagen loopt dat soms op tot over de tweehonderd.’ Bogers vertelt over de betrokkenheid van zijn bedrijf bij de Hoogeveense Uitdaging. Want de gedachte daarachter kan rekenen op zijn sympathie. Via hun vaste uitzendbureau WerQ, kwam hij in contact met de Hoogeveense Uitdaging. Met een financiële donatie is Hoomark nu founder geworden van dit maatschappelijke platform.

‘Als bedrijf staan wij positief tegenover de initiatieven van de Hoogeveense Uitdaging, om waar mogelijk een bijdrage te leveren aan het faciliteren van een vraag die door een maatschappelijke organisatie is ingediend. “Hoogeveen een beetje mooier maken”, die slogan van de Hoogeveense Uitdaging spreekt me wel aan. We doen ook één keer in de drie jaar mee met de Open Bedrijven Dag, om het Hoogeveense publiek een inkijkje te bieden in wie we zijn en wat wij doen. Omdat een groot deel van onze werknemers uit Hoogeveen en omstreken komt, is dit ook een goede gelegenheid om te laten zien wat voor werkgever we zijn en wat we ‘Hoogeveen’ bieden. Ook dat wordt breed gedragen binnen Hoomark. Dertig á veertig mensen faciliteren die dag op vrijwillige basis en laten vol trots zien wat hier allemaal gebeurt.’

Hoomark is maatschappelijk betrokken en onderneemt ook vanuit die visie. Het bedrijf focust op duurzaamheid o.a. door gerecycled papier en milieuvriendelijke drukinkten toe te passen in het productieproces.

Deel dit bericht!

Geef een reactie