Woonconcept komt op de koffie

Hoogeveen  – In de zomer van 2019 is Woonconcept gestart met Wooncontact. Een initiatief om kennis te maken met bewoners, zonder dat er een directe aanleiding is. En die kopjes koffie waren zo’n succes, dat Woonconcept er in 2020 mee doorgaat.

Met iets lekkers onder de arm op stap
Hendrikus Loof, initiatiefnemer van Wooncontact, kijkt met een trots gevoel terug op 2019: ”Zowel bewoners als collega’s zijn erg enthousiast. Vaak treffen wij bewoners als er iets is, een reparatieverzoek, nieuwe woning of een verbouwing. Met Wooncontact hebben we hele andere gesprekken, over hoe het woont in de wijk of wat de bewoner van ons vindt. We komen met een lekkere koek of taart en maken kennis. Laagdrempelig, prettig en bij de bewoner thuis”.

Kom eens achter dat bureau vandaan
Niet alle medewerkers van Woonconcept ontmoeten dagelijks bewoners. Terwijl het gewaagd doel van Woonconcept is: alle bewoners zijn trots op hun thuis. Een medewerker op de financiële afdeling of bijvoorbeeld ICT draagt ook bij aan dat doel. Het ontmoeten van bewoners geeft dat doel gestalte. Het maakt nog meer duidelijk waarvoor medewerkers elke dag aan het werk zijn. En andersom geldt dit ook: veel bewoners vinden het heel interessant om eens te horen wat er nu komt kijken bij een woningcorporatie en wat de medewerkers doen.

Meer dan 80 bezoekjes
In het bewaarmagazine Thuis van Woonconcept, dat afgelopen juli bij alle bewoners op de mat viel, zat de eerste oproep voor Wooncontact. Een antwoordkaartje was bijgesloten en de reacties stroomden binnen. Nog steeds kunnen bewoners zich aanmelden via www.wooncontact.nl. Hendrikus Loof: “We hadden geen idee wat we konden verwachten. Meer dan 80 adressen zijn inmiddels bezocht en daarmee mogen we wel van een succes spreken. En al die bewoners krijgen van ons een kaartje in de bus, om ze te bedanken voor de gastvrijheid en fijne feestdagen te wensen”.

Deel dit bericht!

Geef een reactie