Steeds meer reizigers én zeer tevreden reizigers voor De Bij
Wethouder Erwin Slomp: ‘Het groeiende aantal reizigers maakt zichtbaar dat De Bij onmisbaar is voor de inwoners. En de tevredenheid is erg hoog. De chauffeurs dragen voor een groot deel bij aan het succes van De Bij.’
De Bij-reiziger is heel tevreden
Dat de reizigers van De Bij heel tevreden zijn, blijkt ook uit het klanttevredenheidsonderzoek van juni 2019. Op alle punten gaf de reiziger aan tevreden of zelfs heel tevreden te zijn: rijvaardigheid en klantvriendelijkheid van de chauffeurs, de reistijd met De Bij, de routes van De Bij, de prijs van het eurokaartje en de manier van betalen. Ook over de klantvriendelijkheid zijn 94 % van de reizigers (zeer) tevreden.
Reistijden en routes
Enige suggestie was dat de reistijden en routes niet efficiënt zijn. Erwin Slomp: ‘Reizen met De Bij is inderdaad niet de snelste vervoersoplossing. De routes zijn zo ontworpen dat we langs de meeste winkel- en gezondheidscentra gaan.’ Dat dit onderdeel van het succes is, is te merken aan de reacties in het klanttevredenheidsonderzoek: winkelcentra, ziekenhuis huisarts of gezondheidscentra en station zijn de meest voorkomende bestemmingen. Ook vindt lang niet iedere reiziger de reistijd vervelend, omdat chauffeurs zo vriendelijk zijn.
Methode van betalen
Een aantal reizigers wenst met OV-chipkaart te kunnen betalen. Dit kan helaas niet, omdat de stadsbus niet onder het reguliere openbaar vervoer valt, zoals de trein of de streekbussen.
Percentage tevreden tot heel tevreden: | ||
1 | Rijvaardigheid van de chauffeurs | 90 % |
2 | Klantvriendelijkheid van de chauffeurs | 94 % |
3 | Reistijd met De Bij | 86% |
4 | De routes van De Bij | 83% |
5 | Prijs van het eurokaartje | 96% |
6 | Manier van betalen | 84% |
7 | Comfort in de bus | 95% |