Campagne in Hoogeveen ‘Voorbereid op onverwachte kosten’

Uit verschillende recente onderzoeken blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders geen geld opzij zet. Geldfit is gestart met een campagne binnen de gemeente Hoogeveen, die specifiek is gericht op het vinden en bereiken van mensen met een risico op betalingsachterstanden.

 

De campagne is een initiatief van het Platform Financiele Zelfredzaamheid (FPR), uitgevoerd door Geldfit. Bij de campagne wordt verwezen naar de website Geldfit.nl. Op Geldfit.nl kun je een korte test invullen en krijg je praktische tips voor jouw financiële situatie.

Monique Huizenga van het Platform Financiële Redzaamheid over deze samenwerking: “Wij werken samen met Geldfit om inwoners snel en laagdrempelig antwoord te geven op de vraag: hoe sta ik er financieel eigenlijk voor? Zo vergroten wij de financiele en sociale zelfredzaamheid in Hoogeveen. Met deze vroegtijdige bewustwording kunnen we schulden voorkomen.”

Gezinnen met een gemiddeld huishouden
Op basis van een onderzoek naar betalingsachterstanden is voor een eerste campagne gekozen voor twee soorten inwonergroepen die Geldfit actief gaat benaderen. Dit zijn de profielen gezinnen en Hoogeveeners met een gemiddeld inkomen en een gemiddeld huishouden. Dit zijn niet de mensen waarvan je in eerste instantie verwacht dat zij risico lopen op schulden. Toch wijst onderzoek uit dat deze groepen weinig reserves hebben. Een preventieve aanpak bij deze doelgroep werkt juist heel goed.

Nathalie Eilander, projectleider bij Geldfit: “Ons doel is voorkomen. Dat is immers beter dan genezen. Door juist deze mensen te benaderen om een check op Geldfit te doen, een soort financiële APK, willen we ervoor zorgen dat zij op tijd de juiste adviezen krijgen en zo dreigende financiële problemen kunnen voorkomen.”

Kijk voor meer informatie op Geldfit.nl.

Fotografie: Geldfit/Hans en Lidy Fotografie

Deel dit bericht!

4 gedachten over “Campagne in Hoogeveen ‘Voorbereid op onverwachte kosten’

  • 22. oktober 2019 om 13:26
    Permalink

    Klinkt net zo irritant als al die ongevraagde informatie/reclame over energie en zonnepanelen etc.

  • 22. oktober 2019 om 16:08
    Permalink

    Ik lees: “Op basis van een onderzoek naar betalingsachterstanden is voor een eerste campagne gekozen voor twee soorten inwonergroepen die Geldfit actief gaat benaderen. Dit zijn de profielen gezinnen en Hoogeveeners met een gemiddeld inkomen en een gemiddeld huishouden.”

    Hierbij vraag ik me af hoe Geldfit aan de gegevens komt? Worden door overheids- en hulpverlenenden instanties persoonsgegevens uitgewisseld? Hoe met AVG?

    • 23. oktober 2019 om 22:12
      Permalink

      Hele goede vraag, ook ik ben benieuwd hoe ze aan hun data komen. Ik hoop dat ze ook bij mij aan de deur komen, dan zal ik ze het hemd van het lijf vragen. Ik kom in beide profielen voor

    • 24. oktober 2019 om 00:15
      Permalink

      Dat wordt heel veel gedaan helaas Gerard.
      Ook de KNVB doet dat bijvoorbeeld. Na aanleiding van je inschrijving daar krijgt bijvoorbeeld ZilverenkruisAchmea die informatie en adresgegevens etc. waarna ze je gaan aanschrijven om vooral bij hen een verzekering af te sluiten.
      Dit zal slechts één voorbeeld zijn en zullen er nog heel veel andere zijn!

Geef een reactie