Weer waarschuwingen voor phishing mail, app en sms

Hoogeveen – Zowel klanten als niet klanten van de Rabobank hebben een Phishing sms ontvangen dat ze gratis een nieuwe bankpas kunnen aanvragen, omdat de oude zou vervallen. De sms lijkt afkomstig te zijn van de Rabobank, maar dit is niet het geval.

Via de aangeklikte link in de phishing SMS komt men op een phishing site, gelijkend op de originele site van Rabobank Internetbankieren, waar de klant gegevens moet invullen om een nieuwe bankpas aan te vragen. De klant wordt ook gevraagd om de pincode te wijzigen of om de huidige pincode te behouden. Hiervoor dient de klant de oude en een eventuele nieuwe pincode in te voeren. Als laatste stap dient de klant de oude bankpas op te sturen naar een dan genoemd adres. Daarbij dient de klant aan te geven wanneer hij de bankpas op de post doet. Zo heeft het criminele samenwerkingsverband een indicatie wanneer ze in de brievenbus moeten gaan kijken. In Drenthe hebben zich slachtoffers gemeld. Bent u slachtoffer, meld dit dan bij de politie 0900-8844.

Deel dit bericht!

Geef een reactie