IJsbaan veel te duur en gaat in prullenbak

Hoogeveen – De plannen voor een ijsbaan in Hoogeveen zijn afgeblazen. Dat bevestigen bronnen aan Dagblad van het Noorden. Dit zou te maken hebben met de te hoge kosten. Het blijkt dat de kosten van het meest besproken project een kleine 20 miljoen duurder uitvallen.

In totaal  is er ruim vier ton in het project gestoken in de voorbereidingen dat zo nu blijkt in totaal 52 miljoen zou gaan kosten. Hier zijn de kosten van onder ander de aankoop van de grond en sloop van Maxx nog niet meegenomen. Aanstaande dinsdag 27 augustus zal de gemeenteraad bijgepraat worden worden, maar dit zal achter gesloten deuren plaatsvinden. De gemeente heeft nog geen reactie naar buiten gebracht.  Vanuit de bevolking zijn de eerste reacties over het algemeen zeer positief over het afblazen van het project.

Wethouder Erwin Slomp van Gemeente Belangen die verantwoordelijk is voor het project wil niet inhoudelijk reageren op de kwestie tegenover DVHN. Volgens hem is het aanbestedingsproces nog niet volledig afgerond, en is men nog druk aan het rekenen.

Spoedvergadering
De gemeenteraad wordt vanavond door wethouder Erwin Slomp bijgepraat. Daarna zal er pas een reactie naar buiten worden gebracht.

Inmiddels is er al een flink dossier   te lezen op de site van Regionieuws Hoogeveen.

 

Deel dit bericht!

14 gedachten over “IJsbaan veel te duur en gaat in prullenbak

  • 20 augustus 2019 - 08:33 om 08:33
    Permalink

    Jammer, maar in elk nieuw bericht over de ijsbaan nemen de kosten alleen maar toe. Ik zal blij zijn als men inderdaad definitief afscheid neemt van dit dure, politieke, plannetje.

    • 20 augustus 2019 - 10:03 om 10:03
      Permalink

      Inderdaad Eddie en doordat ze begonnen te zeuren om een zwembad toe te voegen duurde het ook steeds langer en kostte het ook tientalle miljoenen meer.
      T.D.Z.: nergens voor nodig om daar het geld naar te te doen, als de ouders willen is dat prima te betalen en er is ook andere hulp. Schoolboeken zijn sowieso gratis en laat ouders de scholen maar eens aanspreken op die belachelijk dure studiereisjes/vakanties.
      Deze vakanties worden voor de leerkrachten die mee gaan ook door de ouders betaald trouwens.

  • 20 augustus 2019 - 09:22 om 09:22
    Permalink

    Mooi!Dan kunnen de uitkeringsgerechtigde mensen met kinderen hun studiekosten van deze maand ook weer terug krijgen dacht ik. Zodat de kinderen die het nodig zijn hun spulletjes voor school kunnen kopen.Of word dat alsnog ingenomen? Stelletje koekebakkers van de gemeente Hoogeveen. Je word in deze gemeente gewoon bestolen van je geld omdat de gemeente Hoogeveen er 1 rommelpot van maakt!! 1 tip voor de kanslozen van de gemeente . Luister is een x naar wat de burger graag wil zien!!!!

  • 20 augustus 2019 - 09:41 om 09:41
    Permalink

    Inderdaad jammer, maar was ook wel te verwachten. En ik denk dat het beter is zo.

  • 20 augustus 2019 - 10:11 om 10:11
    Permalink

    Goh Gerard je hebt gewonnen!
    Jammer dat de voorstanders zich niet hebben geweerd maar ja als er geen berichten zijn dat het niet door zou gaan dan blijft men logischerwijs stil.
    Ik ben ervoor dat er een protest komt tegen het stopzetten en dat de ijsbaan er gewoon komt zoals belooft maar dan zonder verlieslijdend zwembad.
    Een gemis voor Hoogeveen en omstreken.
    Ook niet bepaald eerlijk naar Max Jacobsen die veel te weinig betaald heeft gekregen voor de grond.

  • 20 augustus 2019 - 12:57 om 12:57
    Permalink

    Beste MMOf7
    Ik zie dit helemaal niet als overwinning. Ik vind het nog steeds dieptreurig dat het gemeentebestuur volkomen onbetrouwbaar is. Blijf jij je maar gewoon vasthouden aan je waanideeën.
    Ik wens je veel succes met je protestactie.

    • 20 augustus 2019 - 13:31 om 13:31
      Permalink

      Als ik jouw ideeën niet deel dan maak jij er gelijk van dat het waanideeën zijn, nogal respectloos!
      Het gaat jou wel degelijk om de ijsbaan die er nu niet komt, de ijsbaan is niet de reden van de onbetrouwbaarheid van het gmeentebestuur.
      Ik hoop werkelijk dat je je gelukkig voelt dat je zo hard hebt meegewerkt aan het ontnemen van veel sportplezier van niet alleen veel Hoogeveners maar ook van vele anderen.
      Nu vooral hard gaan pleiten voor een nieuw zwembad, daar ben je toch een voorstander van?

  • 20 augustus 2019 - 14:55 om 14:55
    Permalink

    Die Klok wil maar al te graag dat Hoogeveen een forenzendorp wordt. Kan hij nog meer vangen met zijn benzine!

  • 20 augustus 2019 - 19:19 om 19:19
    Permalink

    Aghossie mm7, weer lekker met modder aan t gooien?
    Respect is geloof ik niet een woird wat je echt begrijpt he.
    @downforce, die klok begint steeds meer een eng en naar manbetje te worden. Wel te verwachten voir iemand die zn ziel aan een criminele bende als shell verkocht heeft overigens.

    Maar, goed dat die basn er niet komt, we hadden anders met zijn allen jaren krom gelegen voir edn paar sukkels die niet snapoen hoe je in heerenveen kan komen.

    • 20 augustus 2019 - 19:29 om 19:29
      Permalink

      Volgens mij had ik het niet tegen jou scrambutton.
      Voor alle duidelijkheid, ik weet heel goed wat respect betekend en is daarom noem ik mensen ook geen sukkels zoals jij wel doet.
      De weg naar Emmen en/of naar Meppel is zeker zo gemakkelijk te vinden als Heerenveen dus kan je daar prima gaan zwemmen, dat scheelt Hoogeveen heel veel weggegooid geld!

  • 20 augustus 2019 - 19:54 om 19:54
    Permalink

    Of je het wel of niet tegen mijbhebt is niet belangrijk. Iets met openbaar forum, snap je?

    Je reacties laten wel degelijk blijken dat je respect niet snapt trouwens.
    Ik ben gewoon direct.wen er maar aan.

    Niemand zit te wachten op een prestigeproject als wildlands, een zwart gat waar belastinggeld in gestord word. Een zwembad is niet rendabel, een ijsbaan al helemaal niet, anders was die in assen wel gerenoveerd.

    • 20 augustus 2019 - 20:43 om 20:43
      Permalink

      Ik vind het prima dat je direct bent, graag zelfs maar dat wil niet zeggen dat je mensen voor sukkels moet uitmaken. Dat noem ik respectloos!
      Je hebt gelijk, dit is een openbaar forum maar mijn reactie was naar Gerard gericht en niet naar jou dus snap ik niet waarom jij daar zo op moet reageren!
      Dat Wildlands niet rendabel is en dat de gemeente Emmen daar eigenlijk eigenaar van is door de grote bedragen die ze er in hebben gestoken is een feit net zo dat het een feit is dat de Dolfijn al decenia niet rendabel is en de gemeente Hoogeveen als eigenaar daar bakken vol geld in stop waar wij als burgers voor betalen.
      Of een ijsbaan al dan niet rendabel zou zijn zal nooit een feit worden aangezien er veel te lang over door gebakkeleid is en men ineens een combinatie aan wilde gaan met een nieuw zwembad.
      Ja er zijn fouten gemaakt en de gemeenteraad is niet fair geweest in hun informatie zoals Gerard menig keer heeft gemeld maar als er gelijk werk van gemaakt was dan was het nooit zo opgelopen in kosten en had het nu mogelijk geld in het laadje gebracht.

  • 20 augustus 2019 - 20:56 om 20:56
    Permalink

    Trouwens ik wil nog wel even meegeven dat ik wel positief verrast ben over dit besluit. Gebeurd niet vaak dat de politiek terugkomt op een beslissing omdat het te duur gaat worden!