Bewoner Emmastraat gered van verstikking

Hoogeveen: In de Emmastraat in Hoogeveen werd donderdagavond op het nippertje een bewoner van een tussenwoning gered door Jan Hoekstra, een buurtgenoot, toen ontdekt werd dat de tussenwoning vol rook stond. 

Met man en macht werd geprobeerd de voordeur te forceren maar die was stevig gebarricadeerd en gaf geen krimp. Ondertussen waren de eerste politieagenten verschenen en die sloegen met de zaklantaarn een raam in. Jan Hoekstra wilde naar binnen maar werd in eerste instantie tegengehouden, het was te gevaarlijk. Ondanks de waarschuwingen ging hij toch naar binnen, wist de nagenoeg bewusteloze bewoner te lokaliseren. Kokhalzend door de ingeademde rook kwam Hoekstra met de bewoner even later door het venster naar buiten. Beide personen werden naar de inmiddels gearriveerde ambulances gebracht. De bewoner is naar het ziekenhuis vervoerd. De oorzaak van de brand bleek een pannetje op het vuur, zo verklaarde de brandweer.

Deel dit bericht!

Geef een antwoord